Prace przy budowie dróg dojazdowych do tunelu idą pełną parą
Inwestycje 28 marca 2021 | 13:45 Michał 482 12
Urząd Miejski intensywnie relacjonuje wiosenną ofensywę budowlaną na placu budowy dróg dojazdowych do tunelu. W końcu dużo dzieje się na ul. Średzkiej, którą w związku z budową zamknięto już pół roku temu.

Intensywność prac na tym odcinku była do tej pory co najmniej dyskusyjna. W pewnym momencie drogowcy całkowicie zaniechali prac na wiele tygodni, co Urząd tłumaczył odkryciem światłowodów nieujętych na mapach geodezyjnych.
Sprawa wzbudziła jednak szereg wątpliwości. Dziennikarze portalu InfoKostrzyn dotarli do stanowiska Inei, która miała być odpowiedzialna za niedopełnienie formalności. Zdaniem pracowników firmy infrastruktura była poprawnie zainwentaryzowana. Również my pisaliśmy na ten temat wskazując, że na mapach wchodzących w skład dokumentacji projektowej rzekoma niespodzianka była jednak obecna. Niestety Urząd zdecydował się nie odnosić do sprawy pozostawiając nieprzyjemne wrażenie braku wiarygodności urzędowych komunikatów.
Dziś prace idą już jednak pełną parą, a postępy na Średzkiej budzą nadzieje, że nowe terminy zakończenia inwestycji zostaną dochowane.
– zauważają patetycznie administratorzy samorządowego facebooka.
Wciąż czekamy na przyjazd tzw. palownicy, która zagęści grunt na newralgicznym odcinku łączącym południowe rondo z tunelem. W toku prac okazało się, że geotechnikom odpowiedzialnym za zwiad terenowy na tym odcinku umknęła niska nośność gruntów uniemożliwiająca budowę dróg w tradycyjnej technologii.
Rozwiązaniem trudnej sytuacji ma być wbicie nawet 1,5 tys. pali, do czego wyspecjalizowana firma powinna przystąpić lada dzień. Dodatkowe prace mają kosztować 3,6 mln zł. W jaki sposób Gmina sfinansuje tak olbrzymi nieplanowany wydatek? Z odsieczą przyszła pandemia koronawirusa.
– informował 11 marca Szymon Matysek.
Wysokość przyznanego w sierpniu minionego roku wsparcia to 3,8 mln zł. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Burmistrza, Urząd postanowił odłożyć te środki na poczet kosztownych prac niezbędnych na placu budowy największej gminnej inwestycji. Czas pokazał, że „covidowy zastrzyk” wstrzelił się idealnie w koszt palowania, dzięki czemu Gmina nie musi dziś rezygnować z realizacji innych zaplanowanych inwestycji.



Mati
9:38 | 30 marca 2021 #1 RedakcjaDowód na wydane” covidowe” na budowę drogi do przedszkola prowadzonego przez operatora. na zdjęciu. Tablica wyraźnie informuje, ile kasy już poszło jako wsparcie administracji rządowej w ramach Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dokładnie: 680 zł, więc do 3.6 mln złotych dodatkowych wydatków wg kosztorysu. trochę brakuje.
Mati
16:25 | 30 marca 2021 #2 Redakcja680 tysięcy zł wydane – powinno być.
Michał
16:30 | 30 marca 2021 #3 RedakcjaOd 2014 do 2018r. sprawozdania były publikowane pod koniec marca. W minionym roku pod koniec kwietnia. Opublikowanie informacji za miniony rok to zatem kwestia najbliższego czasu. Pozdrawiam!
Kostrzyniak
15:01 | 28 marca 2021 #4 RedakcjaCzyżby Matysek zapomniał, że część covidowego już wydał na drogę do przedszkola. Tablica stoi przy przedszkolu prowadzonym przez operatora : ponad 600 tysięcy zł już poszło, więc słowo ” w zupełności” to manipulacja. Jak przyjdzie do zapłaty to się dopiero okaże.
Michał
15:30 | 28 marca 2021 #5 RedakcjaDziękuję za cenne spostrzeżenie. W BIP nie ma jeszcze sprawozdania z wykonania inwestycji za miniony rok. Wygląda na to, że powinno się pojawić w najbliższych dniach. Na pewno to dokładnie sprawdzę. W artykule przywołuję jedynie informacje, które przedstawił Burmistrz. Nie wyobrażam sobie, by rozmijał się z prawdą. Jeżeli tak się stało to na pewno wyjaśnię i opiszę sprawę. Pozdrawiam!
Amat
14:41 | 28 marca 2021 #6 RedakcjaBurmistrz Matysek na prawdę uważa, że mieszkańcy Kostrzyna mają tak błahe marzenia ?
Kostrzyniak
23:17 | 28 marca 2021 #7 RedakcjaNajpierw stworzył problem zamykając dwa przejazdy, byśmy marzyli o budowie dróg dojazdowych. Zabrał nam marzenia o drogach na naszych osiedlach i wsiach….
CfanIak
7:40 | 29 marca 2021 #8 RedakcjaNiestety przejazdy zamknęła kolej, a nie gmina chociaż wystarczyło się dogadać. I zrobić wiadukt zamiast tunelu…
$$$
8:14 | 29 marca 2021 #9 RedakcjaTo Gmina złożyła wniosek do PKP o zamknięcie 2 przejazdów, na co kolej wyraziła zgodę.
Kostrzyniak
22:04 | 30 marca 2021 #10 RedakcjaBurmistrz Gminy Matysek złożył wniosek o zamknięcie dwóch przejazdów kolejowych, jest to zawarte czarno na białym w Porozumieniu z PKP PLK. Nie miejcie złudzeń.
@Kostrzyniak
7:39 | 31 marca 2021 #11 RedakcjaBurmistrz Matysek i zastępca Waldemar Biskupski dzielnie walczą z problemami, które sami stwarzają.
Kostrzyniak
12:12 | 31 marca 2021 #12 RedakcjaNie tak dzielnie, bo za gminne pieniądze, skroili misia na jakiego gminę było stać, kredyty pobrane, długi pozaciągane., a reszta się nie liczy. A jak już coś robią to na odpieprz, bo na porządne kasy brak.